Reklamasjon
Følgende skjema skal alltid fylles ut dersom reklamasjon meldes direkte inn til CreoNordic AS.
I henhold til våre forhandleravtaler skal reklamasjoner behandles av grossist.
KSRAPPORT
4. Prinsipper
- Erstatningen kan aldri overstige varens pris.
- Leverandørens ansvar er begrenset til erstatning av det enkelte produkt.
- Ved transportskader og manko i forhold til fraktbrev, skal dette meldes som avvik samme dag.
- Transportskader påføres fraktbrev, med signatur av mottaker og transportør å sendes som vedlegg sammen med avviksrapport.
- Manko i forhold til fraktbrev skal påføres fraktbrev av mottaker og transportør.
- Det påhviler kjøper å kontrollere leveranse ved mottak og det skal senest innen 7 dager meldes avvik. Dersom avviket ikke meldes i tide tapes retten til å gjøre manglene gjeldende.
5. Reklamasjonsretten bortfaller hvis:
- Monteringen ikke er korrekt utført
- Varene ikke er oppbevart riktig. Tørt og sikkert.
- Hvis varer med skade eller feil blir montert før avvik blir meldt ved bruk av avviksrapport.
- Hvis varene mottatt ikke blir kontrollert og meldt som avvik innen 7 dager fra ankomst.
- Hvis reklamasjon ikke blir levert innen 14 dager etter ankomst.
6. Dokumentasjon, vedlegg avviksrapport
7. Bilde av skade.
8. Fraktbrev ved transportskade eller manko fra transportør.
9. Skadet eller knust glass, skal meldes med dimensjoner og antall.
Avslag på reklamasjon fra CreoNordic AS er endelig, og tas ikke opp til ny vurdering av oss.
Kostnader forbundet med befaring belastes den som reklamerer dersom feilen/mangelen er av en slik art at det åpenbart ikke kan være reklamasjon overfor grossist.
Aksepterte reklamasjoner vil enten bli erstattet med nytt produkt eller innrømmet et prisavslag.